Choral Evensong in De Dorpskerk

mrt
zondag 11 maart 2018 - 19:00

Hervormde Dorpskerk, Berkel & Rodenrijs

Op zondag 11 maart wordt om 19.00 uur in de Dorpskerk in Berkel een bijzondere dienst gehouden: een traditioneel Engelse Choral Evensong.

Een Evensong is een dienst, die grotendeels in het Engels gezongen wordt, aan het einde van de middag of het begin van de avond. In Engeland is zo’n dienst al eeuwen populair; ook in Nederland stijgt de populariteit.

Voor de tweede keer wordt in de Dorpskerk zo’n dienst gehouden. Het jeugdkoor “Young Voices” uit Berkel en Rodenrijs onder leiding van Carla Veeningen werkt aan de dienst mee. In 2016 werkten zij in de All Saints Kerk in East Meon in Wales, al eens mee aan een Evensong.

Organist is Arjan Breukhoven. Naast koor- en gemeentezang begeleiden, zal hij ook twee solo’s spelen. De voorganger is ds. A. Gooijer. Hij verzorgt de liturgie en de meditatie.

De Choral Evensong begint om 19.00 uur en de toegang is gratis. Wel is er een collecte ter bestrijding van de onkosten.