Collecte Pinksteren Bangladesh - Informatiefilmpje

Dit bericht is verlopen op 2018-05-23

Veel christenen in Bangladesh braken met het hindoe-geloof om christen te worden. Zij zijn kasteloos, arm en kunnen nauwelijks lezen of schrijven. Ook hun voorgangers hebben weinig onderwijs gehad. De kerk in het district Mymensingh (MCCP) ondersteunt kleine, jonge kerkgemeenschappen om tot bloei te komen, en ondersteunt gemeenteleden om hun leefomstandigheden te verbeteren. Zo biedt MCCP gemeenteleden onderwijs, vaktrainingen en microkredieten om hun inkomen te vergroten. Dankzij alfabetisering kunnen zij bovendien zelf de Bijbel lezen. Voorgangers worden toegerust voor het kerkenwerk. Op de zondagsschool krijgen kinderen bij belonderwijs. Verder organiseert MCCP huiswerkbegeleiding en kinderkampen. Met Pinksteren wordt hiervoor in de dienst gecollecteerd, zodat MCCP in 2018 twintig lokale kerken kan ondersteunen om bloeiende gemeenschappen van hoop te zijn.

Bekijk hier een filmpje over hoe een groep broeders uit Taizé, onder wie een Nederlandse broeder, werkt in Bangladesh.