De Haagse theologische zomerschool in juni 2019

Dit bericht is verlopen op 2019-06-05

De zomerschool is volgens deelnemers aan twee eerdere edities een verrijking van je kennis. Je begeeft je in een prettige omgeving waar je gedurende vier dagen naar lezingen luistert, inspiratie vindt, anderen spreekt en nieuwe inzichten verwerft.

Dit aanbod staat in relatie tot de Theologische Vorming voor Geïnteresseerden (TVG), die door de PKN gestimuleerd wordt en vermoedelijk bij u bekend is.

Op 3, 4, 6 en 7 juni 2019 wordt opnieuw zo’n week vol lesblokken en ontmoetingen georganiseerd. Wat dacht u van thema’s als Jona, kerkmuziek over oorlog en vrede, verantwoordelijkheid en ethiek, de Dode Zee rollen, een analyse van religieus extremisme, ‘heiligheid’ in religies, de boekenkast van het Nieuwe Testament en de beeldtaal van het geloof? Ze raken op een verrassende manier aan Bijbel en geloof, interesses en actuele onderwerpen. Misschien iets voor u?

De lessen (acht in totaal) worden gegeven door docenten met academische kennis en ruime praktijkervaring. Bij elk thema wordt lesmateriaal aangereikt en biedt een leestafel de mogelijkheid voor verdere oriëntatie. Iedere cursusdag is verdeeld in twee dagdelen van 10.00-12.30 en 13.30-16.00 uur.

De kosten voor deze week bedragen € 70,- per persoon.

Wilt u meer weten? Er is een folder beschikbaar met informatie en spelregels, evenals een inschrijfformulier. U kunt ze aanvragen bij de coördinator van de zomerschool, Ria Keijzer – Meeuwse, tel. 06 – 50 22 82 50 of 070 – 3 19 19 38, ria.keijzer@casema.nl. Na inlevering van het officiële formulier en de betaling bent u zeker van een plek. Heeft u interesse? Wacht dan niet te lang, want de ervaring leert dat er veel belangstelling voor bestaat.

Cursusplaats is de Nieuwe Badkapel, Nieuwe Parklaan 90, Den Haag-Scheveningen. De kerk is bereikbaar met tram lijn 9 (halte Nieuwe Duinweg), bus 21 (halte Nieuwe Parklaan) en bus 23 (halte Gentsestraat).