EH-Symposium

Dit bericht is verlopen op 2018-04-06

"De moed om volwassen te zijn."

Voor veel jongeren is het beeld van `volwassen zijn’ geen aantrekkelijke fase in het leven. Het verlangen naar een `groots en meeslepend leven’ lijkt in de huidige cultuur niet meer zo manifest aanwezig te zijn. Hoe komt dat toch? En wat kan er aan gedaan worden?

Op vrijdag 6 april organiseert de Evangelische Hogeschool het symposium `De moed om volwassen te zijn’. Tijdens deze bijeenkomst wordt er ingegaan op de vraag welke uitdaging er ligt voor onderwijs en kerk om jongeren te begeleiden richting volwassenheid.

Sprekers zijn Steven Middelkoop (over de huidige jongerencultuur), Els van Dijk (over de secularisatie van verlangen), Gerdien Bertram-Troost (over de kansen voor het onderwijs) en Gert Jan Roest (over de opdracht voor de kerk). Dagvoorzitter is André Zwartbol.

Tijdens het symposium worden ook de resultaten gepresenteerd van een onderzoek onder ca. 1.000 christelijke jongeren (havo5/vwo6/hbo/universiteit) omtrent echtheid, weerbaarheid en vrijheid.

Nadere (praktische) info en aanmelding via www.eh.nl/symposium.