Gratis vakantiemidweek voor 170 eenzame ouderen

Dit bericht is verlopen op 2019-09-20

Van maandag 9 december tot en met vrijdag 13 december 2019 kunnen groepen ouderen met vakantie op Vakantiepark RCN Toppershoedje in Ouddorp en Vakantiepark RCN het Grote Bos in Doorn. De midweek is bedoeld voor mobiele* ouderen die de afgelopen jaren niet meer op vakantie zijn geweest, die in het dagelijks leven weinig aanspraak en/of weinig financiële middelen hebben en het daarom zo verdienen er even tussenuit te gaan! * Omdat de bungalows niet zijn aangepast is het van belang dat de vakantiegasten goed ter been zijn.

Op zoek naar deelnemers
Deelnemers kunnen kosteloos genieten van een heerlijke midweek inclusief ontbijt, lunch, diner en diverse leuke activiteiten. Men kan zich aanmelden met een groepje van minimaal 4 senioren en één begeleider. Men verblijft in een grote of meerdere kleinere bungalows/mobile homes. Bij het plaatsen van een groep in meerdere kleinere accommodaties staan deze vlak bij elkaar.

Bij het samenstellen van een groep kunt u denken aan die ouderen die weinig zichtbaar zijn. In principe is het de bedoeling dat elke groep een eigen begeleider meeneemt. Voor ondersteuning bij het programma zijn medewerkers van RCN Vakantieparken en vrijwilligers van Hetvakantiebureau.nl aanwezig.

Fijn als u mee wilt zoeken naar mensen voor wie een dergelijke vakantie geschikt zou zijn. Aanmelden is niet vrijblijvend, we willen u vragen alleen kandidaten aan te melden die ook echt op vakantie willen. Het zou jammer zijn als we mensen plaatsen die uiteindelijk geen gebruik willen maken van de vakantie. Bij plaatsing is de plek niet overdraagbaar naar anderen. (Uiteraard realiseren we ons dat er onvoorziene redenen zijn waardoor iemand zich toch moet afmelden).

Ontspannen op vakantie
Sjoerd Elsinga, ouderling van de Protestantse Gemeente Borger én vrijwilliger van Hetvakantiebureau.nl, is enthousiast over deze vakanties: ´Ik bezocht ouderen in onze gemeente, informeerde ze over deze vakantie en vroeg of ze ook mee wilden. De eerste reactie was vaak ´ik ben wel alleen, maar voel me niet altijd eenzaam´. De 2 dames en 2 heren die mee wilden, vonden het spannend, want ze kenden elkaar niet. Mijn vrouw en ik hebben hen eerst bij ons thuis uitgenodigd. Tijdens een ontspannen maaltijd leerden ze elkaar beter kennen en zo gingen ze meer ontspannen op vakantie. Ze hebben een hele gezellige tijd gehad!´

Hoe meldt u een groep senioren aan?
Aanmelden kan tot en met 20 september 2019 via dit aanmeldingsformulier. De aanmeldingen die voldoen aan de voorwaarden (genoemd op het aanmeldingsformulier) worden n.a.v. de motivatie geselecteerd. U kunt het ingevulde aanmeldingsformulier (liefst per mail) opsturen naar Hetvakantiebureau.nl, info@hetvakantiebureau.nl, Postbus 264, 3940 AG Doorn, telefoonnummer (0343) 74 58 90.

Meer informatie
Op rcn.nl/ouderenmidweek vindt u meer informatie over het voorlopige programma en een mooi filmpje van het afgelopen jaar. Omdat we graag weer andere ouderen blij maken met deze midweek, kunnen deelnemers van de afgelopen jaren zich niet opnieuw aanmelden.

Hetvakantiebureau.nl organiseert vakanties voor mensen voor wie vakantie niet vanzelfsprekend is, en ontvangt financiële steun van Kerk in Actie.

Vakanties met aandacht
in Nederland

Diaconale vakantieweken zijn van onschatbare waarde. Jaarlijks genieten ruim 2.700 mensen die niet meer gemakkelijk zelf op vakantie kunnen van een week vol warmte, aandacht en gezelligheid.Meer over dit project

Gratis vakantiemidweek voor 170 eenzame ouderen. Inschrijving start vandaag! in beeld