Nieuwsbericht gemeenteberaad

Dit bericht is verlopen op 2019-07-15

Dinsdag 7 mei waren ruim 100 gemeenteleden aanwezig bij het gemeenteberaad. Een mooie opkomst! In het eerste deel van deze avond is het voorstel vanuit de kerkenraad gepresenteerd: waarom is het nodig en wat zijn de overwegingen om op weg te gaan naar de toekomst, om te veranderen? En in het verlengde hiervan; hoe vullen we dit in?

Na de presentatie was er deze avond vooral veel ruimte om met elkaar in gesprek te gaan en gingen de aanwezigen in 15 groepen uiteen. Hierbij stonden twee vragen centraal: herken jij je in de overwegingen om op weg te gaan naar de toekomst? En wat is jouw droom van onze kerk, onze gemeente in de toekomst? Dit heeft veel mooie reacties opgeleverd!

Via deze weg willen we alle aanwezigen bedanken voor hun komst, de deelname in gesprekken en bovenal de openhartigheid die door velen is getoond! We zien uit naar het vervolg, in het vertrouwen dat we met elkaar een mooie pelgrimstocht mogen gaan. Komende periode verwerken wij de uitkomsten en uiteraard komen we hier spoedig op terug.

Gert van Ramshorst, voorzitter