Opbrengst deurcollecte voor Sulawesi

Dit bericht is verlopen op 2018-12-17

Afgelopen zondag 14 oktober hielden we een extra deurcollecte om het werk van Kerk in Actie in het rampgebied op het Indonesische eiland Sulawesi te steunen.

We zijn blij met de indrukwekkende opbrengst van ruim 1000 euro. De diaconie zal dit bedrag aanvullen tot een mooi rond bedrag en dit zo snel mogelijk overmaken aan Kerk in Actie.

Ds. Purba en ds. Siagian van de Christelijke Kerk van Zuidelijk Sumatra, partner van Kerk in Actie, schreven een gebed voor Sulawesi:

Heer, we zijn radeloos, ons hart is vol verdriet,

waar is ons geliefde kind, waar zijn onze ouders, waar is ons huis?

We weten dat de aarde krachtig schudde,

we zagen het water komen dat ons dorp verwoestte.

De muren van ons huis werden het graf voor onze geliefde kinderen en ouders,

het wassende water verwoestte de omhelzing met onze geliefden.

Is dit onze straf omdat wij alleen druk zijn met religie en God, maar zonder medemenselijkheid?

Maar bent U ook niet de God die de golven en de wind stilde?

Heer, we weten niet hoe U de aarde grondvestte zodat de aarde bewoog en de zeeën overstroomden en onze kinderen, onze ouders en onze ziel wegspoelden.

Wat we weten is dit: kinderen hebben hun ouders verloren, ouders hebben hun kinderen verloren We kunnen onze kinderen niet meer grootbrengen en dat is voor ons een schande.

Duizenden stierven, tienduizenden hebben hun beschutting verloren tegen de avondwind en het regenseizoen dat aanstaande is.

Zijn er nog niet genoeg dode lichamen om ons heen, terwijl andere dode lichamen nog niet zijn gevonden?

Alstublieft Heer, bevestig onze aarde op een standvastige plek,

help ons om ons hart te plaatsen daar waar U nu bent.

Bent U er vandoor gegaan God? Hoe kunnen wij het weten…

Verberg Uw aangezicht niet van ons, tot wie zouden wij anders ons gebroken hart richten?

Wees aanwezig als een Vriend op onze weg om de puinhopen op te bouwen tot een mooie stad,

wees aanwezig als onze Vriend om opnieuw ons gebroken hart op te bouwen tot een heel en sterk hart

Amen

Gebed gemaakt door ds. Erik Timotius Purba en ds. Parningotan Siagian (GKSBS – Christelijke Kerk van Zuidelijk Sumatra)