Uit de kerkenraad van 21 juni 2018 - Instelling onderzoekscommissie formatie 2019 e.v.

Dit bericht is verlopen op 2018-09-04

De kerkenraad heeft in haar vergadering van 21 juni besloten om een onderzoekscommissie in te stellen om de kerkenraad te adviseren hoe de formatie van predikant(en) in te vullen na het vertrek van Regina Davelaar, uiterlijk 1 april 2019.
Aan de commissie is gevraagd om een breed advies te formuleren welke combinaties mogelijk of wenselijk zijn en ook dat wordt gekeken naar vormen van samenwerking met andere kerkelijke gemeenten in Lansingerland.

Voor de samenstelling van de commissie is besloten om 1 lid vanuit de diaconie, 1 lid vanuit het moderamen en 3 leden vanuit de gemeente te vragen.
Dat resulteerde in de volgende samenstelling van de commissie:
– Joke van der Heijden, lid moderamen en voorzitter van de commissie
– Dennis Koops, diaken
– Truus Halma, Marcel Kleemans en Jeroen Bos namens de gemeente.

Aan de commissie is gevraagd om in de kerkenraadsvergadering van oktober een voortgangsverslag te presenteren en in de kerkenraadsvergadering van januari 2019 een advies voor te leggen.

Namens de kerkenraad,
Janny Korevaar, scriba