Vieringen in de Stille Week

Dit bericht is verlopen op 2018-03-31

In de Stille Week wordt dagelijks een viering gehouden. Op maandag 26 maart is dat samen met de NH-gemeente, in de Dorpskerk.

Op dinsdag is er een vesper in De Ark, evenals op woensdag. De vesper op woensdag wordt samen met de NH-gemeente voorbereid. Aan de vesper op woensdag wordt medewerking verleend door de Young Voices. Zij zullen enkele koralen uit de Mattheus Passion laten horen.

Op Witte Donderdag, 29 maart, is er een avondmaalsviering. Ook deze viering begint om 19.30 uur. Voorafgaand, om 18.00 uur, is er een sobere maaltijd. Daarover kunt u elders in deze Rondom de Ark meer informatie vinden.

Op Goede Vrijdag komen we om 19.30 uur bij elkaar. We horen het Beklag Gods en de paaskaars wordt uit de kerk gedragen. Het licht dooft ……..

….. om bij de Paaswake op zaterdag opnieuw op te gaan als we de nieuwe paaskaars binnenbrengen, het licht aan elkaar door mogen geven en onze doopbelofte vernieuwen. Na afloop, om te vieren dat Christus waarlijk is opgestaan, heffen we het glas “op het leven”: lechaim! De Paaswake begint om 22.00 uur.

Zowel in de vespers als in de Paaswake staan meerdere schriftlezingen centraal en is er muziek waaraan enkele gemeenteleden een bijdrage leveren. Aan de Paaswake werkt ook de cantorij mee.