Kerstconcert van Cantica

dec
vrijdag 14 december 2018 - 20:15

Oude Kerk, Dorpsstraat 59, 2712 AD Zoetermeer

Het Christelijk Vocaal Ensemble Cantica geeft onder leiding van Johan van Oeveren een kerstconcert.

Door het programma van dit concert heen klinkt meermalen en op verschillende wijzen het 200 jaar oude Stille Nacht van Franz Gruber.

Voorafgaand aan het concert speelt Johan van Oeveren het thema Stille Nacht van ca. 19:30 -19:50 uur op de beiaard van de Oude Kerk. Aanvang concert is 20:15 uur.

Op het programma staan verder koorwerken van H.L. Hassler, M. Lauridsen, J. Brahms, H. Andriessen, T.Tallis, J. Tavener, J.P. Sweelinck en B. Chillcott.

Organist Ronald de Jong speelt orgelwerken van J.S. Bach en C. Franck. Het concert wordt afgesloten met een orgelimprovisatie op Stille nacht en samenzang.

Contact informatie

Toegang (€ 10) middels kaartverkoop bij leden, of bij inloop in de kerk.
Reservering van toegangskaarten is mogelijk via de website van Cantica (www.cvecantica.nl).