Studieavond door ds. Henk Poot in Bleiswijk

apr
dinsdag 17 april 2018 - 20:00

Dorpskerk, Kerkstraat 4 in Bleiswijk

De eerste studieavond in een serie van drie met ds. Henk Poot, als Israëlpredikant verbonden aan de stichting Christenen voor Israël.

De God van Israël.
Israël is een uniek land en een uniek volk, en een teken van Gods onveranderlijke trouw en Zijn almachtig handelen. Gods Naam is verbonden aan zijn volk en zo wil Hij genoemd worden: De God van Israël. Het volk ontstond door de roeping van Abram en later de uittocht uit Egypte. De Here God vertrouwde dit volk Zijn onfeilbare Woord toe, de Bijbel. In de Bijbel lezen we nogal wat beloften die God aan Israël doet. Denk alleen al aan de bekende belofte, in Genesis 12: ‘Ik zal zegenen wie u zegenen’. Wat is de betekenis van Gods beloften aan Israël na de komst van Jezus? Zijn alle beloften in Jezus vervuld, en dus niet meer geldig? Of juist wel? Of… nog wel geldig, maar dan alleen voor christenen? En heeft Jezus eigenlijk ook specifieke beloften gedaan aan Israël?

Contact informatie

Theo Koppes, tel. 033-245 8824, 06-490 77 552