Workshop: vieren in de kerk!

mrt
dinsdag 26 maart 2019 - 20:00

De Ark

Waarom hangt er opeens een paars kleed aan de tafel? En wanneer is het groen, rood of wit? Wat houdt het gebed om ontferming eigenlijk in en waarom bidden we dat aan het begin van de dienst? Wat is de bedoeling van een leesrooster en waarom is er toch altijd zo’n uitgebreid tafelgebed als we brood en wijn delen? Wat is de gedachte achter het zingen van het gloria en waarom zijn de psalmen toch zo belangrijk? Allerlei vragen die u zich vast een keer heeft gesteld, zittend in de kerk. Waarom doe je wat je doet in de diensten en bij het bedienen van doop en avondmaal? Waarom houden we vast aan bepaalde tradities? Uit welke onderdelen bestaat een kerkdienst eigenlijk en waarom zitten die elementen er altijd in?

Als liturgiecommissie nodigen we u uit voor de workshop: vieren in de kerk.
In twee (mogelijk drie) avonden buigen we ons over de kerkdienst en de sacramenten (ook al zo’n oud woord).

Er is uiteraard alle ruimte voor uw eigen vragen en we nemen u graag mee in de keuzes die in de liturgie worden gemaakt.

Contact informatie

Meer info en aanmelden bij : liturgiecommissie@kerk-de-ark.nl