Zaterdag 20 april 2019

Paaswake. Kleur: wit.
Orde van dienst
Bij de dienst

Vanavond zijn we bij elkaar in de kerk voor het begin van het paasfeest. We ontsteken een licht aan de nieuwe paaskaars, die door de diaken wordt binnengebracht. Het licht geven we elkaar door. We horen de lezingen die verhalen over leven te midden van de dood, over doortocht door het water, over een belofte van toekomst. We zingen liederen van hoop, daartoe uitgenodigd door de cantorij. We herinneren onze eigen doop en vernieuwen de geloften die daarbij zijn gedaan. Als gedoopte gemeente, weten we van leven door het water heen, van nieuw leven door de dood heen. We eindigen in de kring en lezen het opstandingevangelie. De Heer is opgestaan! Na de dienst ontmoeten we elkaar, luiden we het paasfeest in en heffen het glas, we drinken op het leven!

ds. Antoinette van der Wel
Met medewerking van