Zondag 1 april 2018

Naam van de zondag / Kleur
Wit

Gen 2:4b-25; Joh 20:1-18
Naast de gebruikelijke lezing uit Johannes 20, lezen we ook over het begin van de wereld en de schepping van de mens. Het is de eerste mens die het leven krijgt in de paradijselijke tuin van Eden. Hij ontmoet er God die hem het leven en de verantwoordelijkheid voor het leven schenkt. En hij ontmoet er de vrouw met wie hij het leven mag delen. Het gaat vanochtend over dat nieuwe leven, dat God geeft.

Bij de dienst

Vandaag vieren we de opstanding van onze Heer Jezus Christus

1 APRIL PASEN: COLLECTE JEUGDWERK
Zet kinderen aan het kliederen
Op een zondagmiddag in Spijkenisse lopen een moeder en haar dochter schuchter de kerk binnen waar Kliederkerk plaatsvindt. Al snel verliezen ze zich in de creatieve werkvormen waarmee ze spelenderwijs een bij belverhaal ontdekken. Ook genieten ze van een vertelling en een gezamenlijke maaltijd. Ze hebben weinig met de kerk, maar willen wel meer weten, vertellen ze. Na dit eerste bezoek komen ze regelmatig terug en nemen zelfs klasgenootjes en buurmeisjes mee. Afgelopen vijf jaar zijn meer dan 100 Kliederkerken gestart. JOP, Jong Protestant, brengt deze Kliederkerken via digitale en fysieke ontmoetingen met elkaar in verbinding. Ook ondersteunt JOP Kliederkerken met tips en advies om verder te groeien in geloof en creativiteit. Collecteer mee en help Kliederkerken om uitnodigende gemeenschappen te zijn voor alle leeftijden.

PKN - JOP - Pasen - Onderhoud De Ark

ds. Antoinette van der Wel & ds. Regina Davelaar m.m.v. blazersensemble
Organist
Wim Madderom