Zondag 13 mei 2018

Zevende zondag van Pasen. Kleur: wit
Lezing

Genesis 9, 8-17.
Op droog land brengt Noach een offer en van God wordt gezegd dat hij Noach zegent. Die zegen draagt een opdracht in zich, om de aarde te bewonen, om op Gods wegen te gaan en te vertrouwen op zijn solidariteit. Zegen is dus niet te verwarren met succes. Als teken van het verbond dat God sluit, stelt hij zijn boog in de wolken. Een boog die zichtbaar wordt als het regent en de zon tegelijkertijd schijnt. Nooit meer zal er alleen vloed zijn, ook over het doodswater gaat de zon weer op.

Bij de dienst

Vanmorgen begroeten we ds. Esmeralda Mandemaker-Dieleman in ons midden. De cantorij verleent haar medewerking aan deze dienst.

Collecten

Kerkenwerk, Onderhoud De Ark

Predikant
ds. Esmeralda Mandemaker, Woubrugge met medewerking van de cantorij o.l.v. Arco Mandemaker