Dinsdag 25 december 2018

Kerst. Kleur: wit.
Orde van dienst
Lezing

Jesaja 52, 7-10 en Johannes 1,1-14.

Al lijkt het evangelie van de kerstnacht misschien een sprookje, niets is minder waar. Het woord is vlees geworden, maar de wereld kende hem niet. De goede hoorder hoort echter meer. Over hoe een nieuwe schepping vorm lijkt te krijgen in de komst van die Ene, over hoe het licht uiteindelijk het laatste woord heeft en alle duisternis overwint. Die vreugde willen we vanochtend met elkaar delen.  Het licht heeft onder ons gewoond en de wereld zal daarna nooit meer hetzelfde zijn.

Bij de dienst

Vanmorgen horen we de kinderen van het kinderkoor en ook een poplied van de jongeren. Zo luiden we vrolijk het kerstfeest in en sluiten we het kerstproject af. Uiteraard is er ook deze zondag weer een schikking te zien.

Collecten

Kerk in Actie, Kinderen in de knel/ Onderhoud De Ark