Maandag 25 december 2017

Kerst. Kleur: wit.
Lezing

Joh. 1, 1-14
In de kerstnacht en bij het kinderkerstfeest lazen we het traditionele kerstverhaal. We hoorden van de herders, de engelenzang en het kind in de voerbak. Op kerstmorgen luisteren we naar Johannes. Hij zet een andere toon. Het lijkt wel of hij geheimtaal spreekt. Hij zet ons aan het denken en laat ons zien dat deze Ene van af het begin een nieuwe schepping van de Eeuwige is. Licht in de duisternis, licht in onze nacht!

Bij de dienst

Vandaag vieren we het kerstfeest. We sluiten het adventsproject van de kinderen af. Hoe zou de straat er nu uitzien? Eindelijk mag het kerstfeest worden gevierd.
We zijn blij dat de blazers Ko Eradus en Jeroen Renes, samen met Vincent de Jong een muzikale bijdrage willen leveren aan deze feestelijke dienst.

Collecten

Kerk in Actie, Kinderen in de knel/ Onderhoud De Ark