Zondag 14 januari 2018

Naam van de zondag / Kleur
2e Zondag na Epifanie. Kleur: wit
Lezing

Water blijkt wijn te zijn. Het verhaal van de bruiloft te Kana die in het water dreigt te vallen, komt elk jaar in januari terug op het rooster. Waarom kunnen we blijkbaar niet om dit verhaal heen? Misschien toch omdat Jezus hier de toon zet voor zijn verdere weg op aarde. Als Jezus aanwezig is, is de bruidegom in ons midden en wordt de beste wijn geschonken. Dat verhaal kunnen we toch niet missen?

Bij de dienst

Maandag 15 januari wordt blue monday genoemd, het zou de somberste dag van het jaar zijn. Reden te over om vanmorgen een veel vrolijker toon te zetten, misschien helpt dat ons in donkere dagen.

ZONDAG VOOR DE EENHEID: COLLECTE OECUMENE

Verschillende kerken, één Lichaam

Nederland telt ruim 1200 internationale kerken en migrantenkerken. SKIN (Samen Kerk in Nederland), de landelijke vereniging van deze kerken, biedt hen praktische ondersteuning, onder meer met een toerustingscursus voor kerkleiders en hulp bij het opzetten en versterken van lokale en regionale interkerkelijke netwerken. SKIN wil internationale kerken met elkaar, maar ook met autochtone Nederlandse kerken verbinden. SKIN hoopt dat daarmee de eenheid van het Lichaam van Christus zowel lokaal als landelijk meer gestalte krijgt, als getuigenis naar onze samenleving. Ook werkt SKIN samen met de Vrije Universiteit aan een postdoctorale ambtsopleiding voor leiders van internationale kerken en vergroot SKIN de zichtbaarheid van deze kerken door hen te presenteren naar andere kerken, (christelijke) organisaties, media, overheid, politiek en samenleving. Collecteer mee zodat SKIN migrantenkerken kan ondersteunen om ten volle kerk te zijn.

Collecten

PKN Oecumene, Onderhoud De Ark.

Predikant
Ds. Antoinette van der Wel
Organist
Vincent de Jong
Lector
Annemieke Kerstens
Koster
Paul Kooiker
Kindernevendienst
Groep 1 en 2: Bregina Joosse, Eline van de Beukel
Groep 3, 4 en 5: Marcia Renes, Ellen Kleemans
Groep 6, 7 en 8: Jeugdkerk in het honk.
Koffie
Gerdien Hofman, Jeanette Voogt, Marinka Rolfes
Kinderlied
Kinderlied naam
Wij willen de bruiloftsgasten zijn.
Kinderlied bundel
Liedboek 525