Zondag 15 september 2019

zondag 15 september 2019 - 10:00 uur
Waar vertrouw je op?
Naam van de zondag / Kleur
Dertiende zondag van de zomer. Kleur: groen
Lezing

1 Samuel 17, 31-58
Wat een prachtig verhaal is het toch, hoe de kleine David de reus Goliath verslaat. Waar David op vertrouwt? Niet op de wapenrusting van Saul, die veel te groot voor hem is, maar op zijn eigen kwaliteiten, geleerd als herder van zijn schapen. Trouw aan zichzelf en de God die hem stuurt, durft hij op te staan tegenover Goliath. En dan blijkt de kleine David sterker te zijn dan de schreeuwende reus.

Bij de dienst

Vanmorgen is ds. Gerrit van der Kamp bij ons te gast.

DOEL COLLECTE 15 SEPTEMBER 2019

VREDESWERK

Als vrede ver te zoeken is

Op veel plaatsen in de wereld is vrede ver te zoeken. Vrede is meer dan de afwezigheid van oorlog. Het Bijbelse woord voor vrede, sjalom, verwijst naar heelheid, voorspoed en gezondheid. Als Protestantse Kerk willen we werken aan vrede. Door praktische hulp of een luisterend oor te bieden aan oorlogsslachtoffers. Door vredesprojecten in oorlogsgebieden te ondersteunen en door onrecht aan de kaak te stellen. In de Vredesweek vragen Kerk in Actie en PAX daar met klem aandacht en financiële steun voor.

Collecten

PKN - Vredeswerk, Onderhoud De Ark

Predikant
ds. G.C. van der Kamp, Delft
Organist
Wim Madderom
Lector
Nienke Koops
Koster
Kees Voogt
Crèche
Bart Zeillemaker - Brecht Weerheijm
Kindernevendienst
Groep 1 t/m 5: Inge Zonneveld - Saskia Zonneveld
Groep 6, 7 en 8: Reinata Kila - Sylvia van der Veen
Church4You
In Het Honk start om 10.00 uur Church4you.
Koffie
Eveline Torn - Deddy Vingerling - Anny van der Werf