Zondag 21 april 2019

Paasmorgen. Kleur: wit.
Orde van dienst

Johannes 20: 1-18
In de verhalen van de evangelisten bij het Paasevangelie horen we vooral de reacties van de leerlingen. Over de opstanding zelf wordt weinig verteld. Er is een leeg graf en er zijn woorden van de omstanders, daar moeten we het ook vandaag mee doen. De belangrijkste getuige bij Johannes is Maria van Magdala. Ze wordt ons getekend in de kleuren van Genesis en Hooglied. Er is een tuin en een vrouw die zoekt. Wanneer de tuinman haar bij name noemt, ziet ze wie hij is, dan kan ze met opgeheven hoofd naar de leerlingen gaan.

Bij de dienst

Vanmorgen mag het paasfeest losbarsten. Na weken van bezinning en ingetogen verwachting klinkt het evangelie van de opstanding. Met de kinderen sluiten we het paasproject af.

PASEN: COLLECTE KERK IN ACTIE (ZENDING)
Versterk de kerk in Pakistan
Veel christenen in Pakistan voelen zich kwetsbaar en onzeker. Zij vormen een minderheid en behoren tot de laagste klasse, de armste bevolkingsgroepen. Veel christenen hebben bovendien weinig kennis over het christelijk geloof. Kerk in Actie bouwt samen met lokale kerken aan een sterke kerk in Pakistan. Studenten en voorgangers kunnen, onder meer via internet, cursussen en trainingen volgen over discipelschap en theologie. Jaarlijks volgen 6.000 tieners een jongerentraining. Zij zijn het toekomstig kader van de kerk en staan dankzij deze training sterker in hun geloof. Bouw mee aan een sterke en vernieuwende kerk in Pakistan.

Kerk in Actie – Pasen Zending, Onderhoud De Ark

ds. Antoinette van der Wel