Zondag 22 april 2018

Naam van de zondag / Kleur
Vierde zondag van Pasen. Kleur: wit

Genesis 6:1-4
Maak je borst maar nat vanochtend, want we lezen een bijzonder gedeelte uit het boek Genesis. Het gaat over ‘zonen van God’ die een seksuele relatie hebben met de ‘dochters van mensen’. En alsof dat allemaal nog niet wonderlijk genoeg is, gaat het ook nog over reuzen. Allemaal in slechts vier verzen. Wat doet dit mythische verhaal in de Bijbel? En wat moeten wij daarmee?

Bij de dienst

COLLECTE EREDIENST EN KERKMUZIEK WERELDWIJD
Zingen en bidden op de adem van de getijden

Op het gebied van vieringen is in onze protestantse gemeenten veel in ontwikkeling. Veel gemeenten zijn op zoek naar nieuwe manieren en andere muziek om de erediensten vorm te geven. Daarnaast is er een groei van het aantal plekken waar in het ritme van de dag of de week korte vieringen worden gehouden met veel aandacht voor stilte, ontmoeting met God en met de ander. Zoals in Doorn waar belangstellenden op alle dagen van de week kunnen meedoen in het morgengebed en het avondgebed. Het is een initiatief van een gemeenschap van vrijwilligers die op de adem van de getijden Gods lof zingt, en dagelijks bijbelleest en bidt. De komende jaren bundelt de Protestantse Kerk ervaringen en deelt materiaal om eigentijdse vormen van vieren een stimulans te geven.

PKN - Eredienst en Kerkmuziek, Onderhoud De Ark

ds. Regina Davelaar
Organist
Wim Madderom