Zondag 8 september 2019

Orde van dienst
Lezing

1 Samuel 16, 1-13
Samuel krijgt de opdracht een koning te zalven en komt bij Isaï terecht. De een na de andere zoon verschijnt voor hem, maar de nieuwe koning blijkt hij niet te zijn. Er is nog één zoon over, David, die op het land is bij de schapen. Zou deze jonge herder de nieuwe koning zijn?

Bij de dienst

Vanaf vandaag lezen we met de kinderen uit het boek Samuel de verhalen over koning David.

DOEL COLLECTE 8 SEPTEMBER 2019

JEUGDWERK (JOP)

Kliederen in de kerk

“Ik neem mijn kleinkinderen graag mee naar Kliederkerk. Ze komen eigenlijk nooit meer in de kerk, maar hier ontdek ik samen met hen op een creatieve manier een bijbelverhaal.”
Zomaar een opa die vertelt wat Kliederkerk voor hem en zijn kleinkinderen betekent. Op meer dan 130 plaatsen in Nederland wordt regelmatig samen ontdekt, gevierd en gegeten in een Kliederkerk. Tijdens deze missionaire vorm van kerk zijn gaan mensen van alle leeftijden samen op verrassende manieren aan de slag met een bijbelverhaal.
JOP, Jong Protestant, ondersteunt lokale Kliederkerken onder meer met heldere handleidingen, netwerkbijeenkomsten en programmamateriaal.

Collecten
PKN – Jeugdwerk (JOP), Onderhoud De Ark
Predikant
ds. Antoinette van der Wel