De financiën over het afgelopen jaar

Dit bericht is verlopen op 2022-06-27

Voor sommige mensen zeggen ze alles: cijfers! Ze kunnen er hele verhalen in zien en ze kunnen er aan aflezen of het goed gaat of niet.

Voor anderen zijn cijfers, vooral als het gaat om cijfermatige overzichten over afgelopen jaren, niet meer dan dat: alleen wat cijfertjes.

De kerkenraad heeft in de laatste vergadering naar de cijfers gekeken. De jaarrekeningen over 2021 van het CvK (dat is de jaarrekening van de kerk) en van de Diaconie/ZWO zijn besproken. Namens CvK en Diaconie/ZWO hebben we uitleg gekregen over wat de cijfers betekenen.

Beide jaarrekeningen zijn gecontroleerd door een onafhankelijke kascontrolecommissie. De kascontrolecommissie heeft geconstateerd dat beide jaarrekeningen “een getrouw beeld geven van de financiële zaken” en dat er geen onregelmatigheden of “rare dingen” zijn gevonden. De kerkenraad heeft die conclusie in dank aanvaard. De kerkenraad heeft de beide jaarrekeningen vastgesteld. Dat gebeurde onder voorbehoud, want ook jullie als gemeenteleden hebben er iets over te zeggen. Pas daarna zijn de jaarrekeningen definitief vastgesteld.

De jaarrekeningen 2021 van CvK en van Diaconie/ZWO zijn te vinden op onze website www.kerk-de-ark.nl op het besloten gedeelte, via deze link:  https://www.kerk-de-ark.nl/artikel/jaarrekeningen-2021-cvk-en-diaconie

Eerst even inloggen dus, daarna krijg je de linkjes naar de bestanden.

Ik nodig alle gemeenteleden uit deze jaarrekeningen te bekijken. Hebben jullie er iets op aan te merken? Dat mag! Hebben jullie er vragen over of is niet alles je duidelijk? Dat kan natuurlijk. Vragen kun je stellen aan Jos Lankhaar (over de jaarrekening CvK) of aan Bertine de Bruijn (over de jaarrekening van Diaconie/ZWO). Zij zijn bereikbaar via:

penningmeester@kerk-de-ark.nl (Jos)

diaconie@kerk-de-ark.nl (Bertine)

Vragen of opmerkingen mailen kan tot en met vrijdag 13 mei. Jos en Bertine zullen er alles aan doen om snel antwoord of uitleg te geven.

Hartelijke groet,

Roelie Schipperus