Doe-opdracht voor jong en oud

Dit bericht is verlopen op 2020-05-19

Voor jong, van de kindernevendienst

De eerste schoolweek thuis zit er al weer op, wat heb we veel foto’s van hard werkende kinderen voorbij zien komen! Nu is het tijd voor weekend. Omdat jullie nog niet naar de kindernevendienst kunnen hebben we een paar opdrachten bedacht die je thuis kunt doen. Je mag zelf kiezen welke jij leuk vindt.

Stenen verven
Het lijkt alsof de kerk gesloten is, maar de kerk gaat door ook al zijn de deuren even dicht. Zoek een mooie steen uit. Maak daar een mooie (verf) tekening op of zet er een mooi woord of tekst op. Als de verf droog is en je mag naar buiten om te wandelen, loop dan langs de kerk en leg de steen in de kerktuin. Zo kunnen anderen zien dat we nog steeds een positieve boodschap brengen in een moeilijke tijd! Wie weet neemt iemand wel je steen mee? En help je zo iemand in een moeilijke tijd.

Trucjes
Marcel heeft een goede goocheltruc voor de kinderen van de kindernevendienst. Omdat goocheltrucjes geheim moeten blijven moet je het volgende doen om het filmpje te zien. Vraag aan je ouders of je hun telefoon mag gebruiken (of die van jezelf natuurlijk) stuur een spraakberichtje naar 06-24528280 en noem 1 van de voorwerpen die altijd op tafel staan bij de kindernevendienst (zo weten we dat niet stiekem ouders het filmpje gaan opvragen ;-)) We sturen dan het filmpje naar je toe. Zaterdag en zondag kan dit overdag. Door de weeks sturen we het filmpje pas in de avond. Ga oefenen en verbaas iedereen met de truc!! We horen graag van je of het gelukt is en dan maken we volgende week weer een filmpje.

En voor ouder, van de diaconie

Schrijf deze week een brief aan iemand die deze dagen alleen is. Een opa of oma, vader of moeder, buurman of buurvrouw en/of een (ander) gemeentelid... Laat ons even weten aan wie je schrijft of vraag een adres op bij de diaconie, zodat we er voor kunnen zorgen dat veel verschillende gemeenteleden een brief ontvangen. Gebruik bij opvragen of melden het mailadres nietalleen@kerk-de-ark.nl.

Marlies en Marcel, kindernevendienst
Frans-Jan en Corrie, diaconie