Ds. Carla Schoonenberg stelt zich voor

Dit bericht is verlopen op 2021-05-17

Zondag hoop ik bij u in De Ark voor te gaan als gastpredikant.

Sinds 8 september 2019 ben ik werkzaam bij de Ontmoetingskerk in Pijnacker. In de tussentijd heb ik ervaren dat Berkel & Rodenrijs heel dichtbij is. Vrijwel dagelijks wandel of sport ik in de Groenzoom tussen de twee dorpen in.

Ik groeide op in een gereformeerd predikantsgezin, studeerde theologie in Leiden en Straatsburg en later in Nijmegen, de opleiding Geestelijke Begeleiding. Naast mijn opgedane praktijkervaring in eerst drie kleine gemeenten in de Alblasserwaard en het Westland, was ik van 2008 tot 2019 predikant van de Uniekerk in ’s-Gravenzande. Ik ben 54 jaar, getrouwd met Peter en samen hebben we drie zonen. Onze oudste zoon Christiaan studeert theologie in Groningen en gaat toevallig zondag voor in de Ontmoetingskerk in Pijnacker…daarmee is het spoor van de familie getekend: hij werd op 31 oktober 1993 in De Ark (!) gedoopt door zijn opa ds. Jan Lems.

Er zou nog veel meer te vertellen zijn maar daarvoor is deze introductie vast niet bedoeld. Ik zie ernaar uit om in De Ark voor te gaan en hoop dat u ook vanuit huis verbonden bent. Dat mag gebeuren waar wij met elkaar over willen nadenken en vieren op deze zondag tussen Hemelvaart en Pinksteren in: ‘Opdat zij één zijn, zoals wij’ (Johannes 17, 22)