Gebruiksplan De Ark

Eind 2019, begin 2020 werd de wereld getroffen door een gevaarlijk virus dat om drastische gezondheidsmaatregelen vroeg. Vanaf half maart 2020 werden ook in Nederland verregaande maatregelen genomen en werden door de overheid strenge richtlijnen opgesteld die onze vrijheid om voluit kerk te zijn, aan banden legden.

We prijzen ons gelukkig dat de gezondheidsomstandigheden inmiddels zo verbeterd zijn dat de regels kunnen worden versoepeld en de maatregelen verruimd. We zijn blij dat het mogelijk is om onze kerkdiensten te hervatten, dat we ons geloof en onze gemeenschap kunnen vieren met al onze gemeenteleden die daar zo naar uitzien. Tegelijkertijd realiseren we ons dat er nog regels gelden. Regels die als doel hebben onze gezondheid en die van de mensen om ons heen zo goed mogelijk te beschermen.

Tegen deze achtergrond moeten dit gebruiksplan en het addendum worden gelezen: wij willen van harte kerk zijn, gastvrij, met zorg en aandacht voor elkaar. Dat doen we met al onze inzet en energie, en dat doen we zo goed mogelijk binnen de kaders die ons zijn meegegeven.

U kunt hier het gebruiksplan van De Ark per 1 juli 2020 en het addendum per 24 september 2021 downloaden.