Gezocht: EHBO-ers / BHV-ers voor in de kerk

Dit bericht is verlopen op 2020-01-24

Al een paar jaar zijn wij, Gonnie, Helmieke en Jolanda, aan het meedenken over de veiligheid in De Ark. Daarbij kunt u denken aan: brandveiligheid, EHBO en BHV (Bedrijf Hulp Verleners).

Regelmatig hebben wij overleg met de CvB (Commissie van Beheer) om te kijken hoe de stand van zaken is en wat er nog moet gebeuren. In februari is er een RIE (Risico Inventarisatie en Evaluatie) uitgevoerd door een extern bedrijf, waaruit actiepunten gekomen zijn.

Eén van de actiepunten waar wij graag mee aan de slag willen is het inzetten van BHV-ers in onze kerk.

Wat houdt dat in?

Elke zondag moeten er 2 of 3 mensen in de kerk aanwezig zijn die een EHBO-cursus hebben gedaan of die BHV-er (op het werk) zijn. Of  mensen, die een beroep hebben, waarbij ze iemand kunnen helpen die onwel wordt of een ontruiming kunnen en willen begeleiden.

We willen graag een lijst samenstellen met gemeenteleden die zich hiervoor beschikbaar willen stellen, zodat we altijd iemand kunnen helpen.  De kosters kunnen deze mensen inschakelen, wanneer iemand zich niet lekker voelt. Net als het team van koffie schenkers of kosters, komt er dan ook een lijst met BHV-ers.

Graag uw naam en mail adres doorgeven aan jolanda27@gewoonweeda.nl

Wilt u dit uiterlijk 5 januari 2020 doorgeven? Dan kunnen we in het nieuwe jaar starten met een lijst en de veiligheid binnen De Ark samen vergroten!

We hopen op uw medewerking en een veilige tijd in De Ark!

Met vriendelijke groet,

Helmieke Kloosterman