Naar de kerk?...even reserveren!

Dit bericht is verlopen op 2020-08-25

We zijn blij dat het coronavirus inmiddels zodanig onder controle is dat we elkaar weer in de kerk kunnen ontmoeten. Helaas kan nog niet alles. We moeten nog steeds 1,5 meter afstand van elkaar houden en dat betekent dat nog niet iedereen tegelijkertijd in de kerk kan zijn.

Hoe ziet de kerk er vanaf juli uit?
Om te zorgen dat er zoveel mogelijk bezoekers in de kerk kunnen zijn, en we toch netjes 1,5 meter afstand kunnen houden, is de kerkzaal opnieuw ingericht. Ook de andere ruimtes in De Ark zijn heringedeeld. Er zijn looproutes, en in alle ruimtes staat ontsmettingsmiddel. Alvast even een kijkje nemen? Klik hier voor het filmpje.

Kindernevendienst en crèche
Het is de bedoeling dat kinderen die naar de kindernevendienst gaan, dat al direct bij binnenkomst doen. Ze worden door de leiding opgevangen in de hal, wassen bij de bar hun handen met zeep en gaan dan gelijk naar hun eigen ruimte. Waarom niet eerst met de ouders mee? Natuurlijk is het leuker als de kinderen eerst bij hun ouders zitten, het praatje met Antoinette hebben en daarna even lekker de kerk uit kunnen rennen. Maar dat soort bewegingen kunnen we nu beter niet hebben. Bovendien: als iedereen zit, kunnen we niet meer met stoelen schuiven of langs elkaar heen lopen. De stoelen van de kinderen blijven dan leeg tijdens de dienst. Die kunnen we niet meer gebruiken voor volwassenen die ook graag naar de kerk komen. Daarom hebben we afgesproken dat de kinderen rechtstreeks naar de kindernevendienst gaan. Aan het eind van de dienst komen ze dan even terug in de kerkzaal, voor de zegen. Daarna kunnen ze, net als de crèchekinderen, met hun ouders meelopen als die de kerk verlaten. Voorlopig doen we dit in de maanden juli en augustus. Daarna zien we wel verder.

Reserveren
Vanaf 5 juli is er elke week een zondagse kerkdienst om 10.00 uur, en er is een vrijdagavonddienst gepland op 10 en 17 juli. En ja, daar moet u voor reserveren. Helaas kan het nog niet anders. Vanaf woensdag 1 juli kunt u reserveren via onze website.

Hoe werkt het
Voor het reserveren maken we gebruik van het programma Eventbrite. Als u op de link op onze eigen website klikt ( https://www.kerk-de-ark.nl/reserveren ), komt u op de reserveringspagina van Eventbrite. Daar kunt u in twee stappen uw reservering voor De Ark doen: u vult in hoeveel plaatsen u wilt reserveren en voor welke dienst (zondag of vrijdag) en op het volgende blad vult u uw naam en uw emailadres in. Klik op ‘reserveer’ en klaar. Zo gepiept. Via Eventbrite krijgt u per e-mail een bevestiging. U hoeft geen ticket uit te printen: de kerk krijgt ook de melding van uw reservering, dus we weten van tevoren wie er komt.

Reserveren kan steeds voor de eerstvolgende zondag of vrijdag. Een week later wordt de link voor de volgende zondag en vrijdag op de website gezet.

We vragen u ook om voor kinderen die naar de nevendienst gaan en voor de kinderen die u naar de crèche wilt brengen, apart te reserveren.

Misschien kent u iemand die geen internet heeft. Wilt u niet voor anderen buiten uw eigen gezin reserveren? Dan raakt het systeem in de war en kloppen de aantallen niet meer. De mensen die geen gebruik van internet kunnen maken, hebben een telefoonnummer gekregen om zelf te kunnen reserveren.

Als het vol is
Als u wilt reserveren maar er is geen plek meer, krijg u hiervan een melding tijdens het reserveren. U kunt er dan voor kiezen om op de wachtlijst geplaatst te worden. We vragen u hiervan gebruik te maken en uw contactgegevens achter te laten. Als er dan een plek vrijkomt kunnen we contact met u opnemen. En als u op de wachtlijst staat, krijgt u eerste keus voor een volgende dienst.

O ja, als u gereserveerd hebt maar toch niet kunt komen, wilt u dat dan even laten weten? Dat kan door een mailtje te sturen naar reserveer@kerk-de-ark.nl. Dan kan iemand anders in uw plaats komen.

Toiletten
Wat op veel locaties geldt, geldt ook in De Ark: in de ruimtes bij de toiletten is het lastig om 1,5 meter afstand te houden, en het gebruik van de toiletten vraagt ook extra veel schoonmaakwerk. Daarom vragen we u dringend om thuis van het toilet gebruik te maken.

Kerkomroep als u niet kunt komen
Misschien wilt u nog niet naar de kerk komen, omdat u zich kwetsbaar voelt of omdat van iemand in uw thuissituatie de gezondheid broos is. Dat is natuurlijk heel jammer. We hebben nagedacht hoe we ervoor kunnen zorgen dat u de kerkdienst toch kunt meebeleven. Nu de diensten weer live gehouden worden, wordt er geen filmpje meer gemaakt. U kunt de kerkdienst volgen via www.kerkomroep.nl. Dat kan rechtstreeks op zondag om 10.00 uur of op vrijdag om 19.00 uur, maar dat kan ook op een later moment als dat u beter schikt.

CORONA SYMPTOMEN? NIET KOMEN!

Maar als het even kan ontmoeten we u graag weer in de kerk vanaf 5 juli.

Hartelijke groet,
de kerkenraad