Nieuwsbrief 02, 6 maart 2020

Dit bericht is verlopen op 2023-12-31

Feedback: over de communicatie

Tijdens het gemeenteberaad in februari hebt u ons veel tips en feedback gegeven. We hebben dat gegroepeerd naar een aantal onderwerpen. Er is bijvoorbeeld feedback gegeven over de communicatie: die moet goed zijn. Jazeker, daar zijn we het helemaal mee eens. We gaan ons uiterste best doen om u goed en op tijd te informeren. Daar gebruiken we alle communicatie­middelen voor die de kerk ons biedt: de website, beamerberichten en afkondigingen, Facebook, Rondom De Ark en natuurlijk deze Nieuwsbrief.

Over hoe we de eerste fase aanpakken

Een ander punt van feedback gaat heel concreet over hoe we de eerste fase gaan vormgeven. Opmerkingen als: kijk nu niet alleen naar wat we willen veranderen, kijk ook naar wat er goed is en wat we willen behouden. Kijk liever niet naar wat ons scheidt, maar naar wat ons als gemeente bindt.

We hoorden: pas op dat je niet gaat sturen op de gevolgen, maar zoek goed naar oorzaken. U wees erop dat er uit de afgelopen tien jaar al veel informatie beschikbaar is: er zijn enquêtes geweest, er zijn beleidsplannen geschreven, er is veel informatie beschikbaar uit gesprekken en acties. Daar gaan we zeker gebruik van maken, en alle gegevens die (nog) relevant zijn proberen we bij de inventarisatie mee te nemen.

Verder werd de opmerking gemaakt dat het, als we het hebben over kerk-zijn, zeker niet alleen gaat om de kerkdiensten. Kerkzijn is veel breder. Het gaat ook om wat we gedurende de week met elkaar hebben of doen, en over wat we binnen en buiten de kerkdiensten met elkaar delen. We staan als kerk niet alleen, we zijn onderdeel van de samenleving. Laten we erop letten dat we als kerk een horzel blijven in de samenleving.

Eerste fase

Het voert te ver om in de Nieuwsbrief alle feedback letterlijk uit te schrijven, wat u hier leest is een selectie. U kunt er van verzekerd zijn dat we wel al uw opmerkingen meenemen in het proces van de eerste fase, de inventarisatie. In Rondom De Ark die volgende week uitkomt lichten we de aanpak van de eerste fase wat verder toe.

Met hartelijke groet,

De voorbereidingsgroep