Uit het moderamen.

Dit bericht is verlopen op 2022-05-31

Verwelkoming

Sinds afgelopen dinsdag 1 december is ds. Hedda Klip als ambulant predikant voor onze gemeente werkzaam. Haar eerste bezoek in onze kerk was woensdagochtend 2 december (alle gesprekken tot dat moment waren online gevoerd). Natuurlijk was dit een mooi moment om haar te verwelkomen met een mooi boeket!

Het kennismaken met diverse geledingen in onze gemeente is al volop gestart, en wordt de komende tijd uiteraard voortgezet. Elders in deze nieuwsbrief stelt zij zichzelf verder aan u voor.

Afgevaardigd naar de classis

Onze gemeente maakt onderdeel uit van de classis Zuid-Holland Noord. Op 24 november zijn door de classis een aantal afgevaardigden benoemd. Eén van hen is Dick den Bakker, ouderling-kerkrentmeester. Dick, gefeliciteerd met deze benoeming, ik wens je vanaf deze plaats veel geluk en zegen toe in jouw werk voor de classis.

Wat betekent dat eigenlijk, wat doet de classis? “De taak van de classicale vergadering spitst zich toe op het ondersteunen, stimuleren en in voorkomende gevallen het beleidsmatig faciliteren van het leven en werken van de plaatselijke gemeenten behorende bij de Protestantse Kerk in Nederland.” Met andere woorden: de classis is er in de eerste plaats om ons als gemeente te ondersteunen en stimuleren, bijvoorbeeld door mee te denken in ontwikkelingen.

Begin van dit jaar kregen wij als kerkenraad bezoek van de classispredikant, Julia van Rijn. Zij kwam om mee te kijken, te horen wat wij allemaal doen en ook waar we tegenaan lopen. Zij reageerde daarop, als iemand “van buiten”: met een frisse blik, met andere ideeën. Het inspireerde om zo eens door de ogen van iemand anders naar ons eigen werk te kijken.

Wil je meer weten over de classis? Kijk dan bijvoorbeeld eens op https://www.protestantsekerk.nl/classis/anbi-classis-zuid-holland-noord/.

Met hartelijke groet,
Gert van Ramshorst, voorzitter kerkenraad