Dorcas Voedselactie

nov
vrijdag 8 november 2019 - 00:00
Locatie

De diaconieën van een aantal kerken in Berkel en Rodenrijs en Bergschenhoek organiseren de Dorcas voedselactie op vrijdagavond 8 november en zaterdag 9 november in de volgende supermarkten:

• Albert Heijn Rozenoord, Rodenrijs, zaterdag van 10.00 uur – 16.00 uur

• Hoogvliet Molenwerfstraat, Berkel Centrum, zaterdag van 10.00 uur – 16.00 uur

• Jumbo Westpolder, Berkel, zaterdag van 10.00 uur– 16.00 uur

• Jumbo Esdoornlaan, Berkel, zaterdag van 9.00 uur – 17.00 uur

• Jumbo Rondom, Bergschenhoek, vrijdag van 19.00 uur – 21.00 uur en zaterdag van 9.00 uur – 17.00 uur

• Plus de Vlashoeck, Bergschenhoek, zaterdag van 10.00 – 16.00 uur

Omdat we om hen geven.

Dorcas ondersteunt met de voedselpakketten de allerarmsten. De ontvangers van een pakket worden zorgvuldig door lokale partnerorganisaties geselecteerd. Onze partners weten welke mensen hulp nodig hebben.

Het voedselpakket staat niet op zichzelf maar is onderdeel van een breder programma van Dorcas. De organisatie helpt juist ook door in de omgeving van hulpbehoevenden mensen te zoeken die op hen kunnen letten en praktische ondersteuning kunnen bieden. Zo ontstaat er een sociaal vangnet en is de ondersteuning van Dorcas op den duur niet meer nodig.

Heel Nederland geeft
In Nederland zijn van 3 tot en met 10 november zo’n tienduizend vrijwilligers op de been om de producten in te zamelen. Meer dan zeshonderd supermarkten en vele scholen en kerken werken mee aan de Dorcas Voedselactie. Vrijwilligers delen voedsellijstjes uit aan het winkelend publiek. Hierop staan producten die samen een voedselpakket vormen. Klanten van de supermarkten kopen één of meer extra producten en geven deze af aan de vrijwilligers. Daarna wordt alles gesorteerd. Dit gebeurt ook door vrijwilligers. Nadat het pakket met de vrachtwagen op de plaats van bestemming is aangekomen, geeft Dorcas het aan de partnerorganisatie die het vervolgens via een lokale partner bij de juiste mensen brengt.

Meer informatie: www.dorcasvoedselactie.nl

Contact informatie