Digitaal collecteren

Dit bericht is verlopen op 2020-06-23

Afgelopen weken heeft u aan het einde van het wekelijkse ochtendgebed de mogelijkheid gekregen om digitaal een bijdrage te geven aan het werk van Kerk in Actie om de nood die ontstaat door corona te verzachten. Als diaconie zijn we zeer dankbaar voor uw ruimhartige bijdragen.

De manier waarop u digitaal een bijdrage kon geven (via een Tikkie) was op korte termijn beschikbaar, maar is niet bedoeld voor collecten. Daarom hebben we samen met SKG (Stichting Kerkelijk Geldbeheer) digitaal collecteren ingericht. Vanwege corona stelt SKG dit kosteloos beschikbaar. Vanaf komende zondag (26 april) wordt in het ochtendgebed en op de website van onze kerk (https://www.kerk-de-ark/de-ark-in-beeld)  deze vorm van digitaal collecteren beschikbaar gesteld.

U kunt op verschillende manieren een (digitale) bijdrage geven:

1. U activeert de link die getoond wordt. U komt direct in de digitale collecte terecht op een pagina van samengoeddoen.nl. U kunt anoniem of op naam een gift doen en zelf bepalen hoeveel u wilt bijdragen. U kiest vervolgens uw eigen bank en via iDEAL wordt de betaling afgehandeld. U ontvangt een bevestiging via e-mail.
  2. U scant de QR-code met een app om een QR-code te lezen. U komt op een pagina van samengoeddoen.nl  en krijgt dan de keuze of u de Kerkgeld app wilt starten of een gift wilt doen via de website. U moet hier kiezen voor gift via de website. Giften via de Kerkgeld app werken niet en leveren foutmeldingen op. Op de website kunt u anoniem of op naam een gift doen en zelf bepalen hoeveel u wilt bijdragen. U kiest vervolgens uw eigen bank en via iDEAL wordt de betaling afgehandeld. U ontvangt een bevestiging via e-mail.
  3. Geld overmaken naar de bankrekening van de diaconie (NL 61 RABO 0307 45 13 21) o.v.v. het collectedoel.

Alle digitale bijdragen worden verzameld op de rekening van Stichting Derden Gelden ten name van Samen Goed Doen bij de ING. Wekelijks worden de digitale bijdragen overgemaakt naar de rekening van onze diaconie.

We bevelen de (digitale) collecte van harte bij u aan in het volle besef dat corona niet alleen ver weg maar ook dichtbij zorgt voor onzekerheden, ook op financieel gebied.

Namens de diaconie,

Bertine de Bruijn (penningmeester)