Nieuwsbrief ELGB

Dit bericht is verlopen op 2022-09-06

Wat gaat er gebeuren …..

De contouren van onze plannen worden steeds duidelijker. In de recente gesprekken zijn meer dan voldoende voorstellen gekomen om tijdens de startzondag op 18 september a.s. van start te kunnen gaan. Waarmee gaan we dan van start zou een eerste vraag kunnen zijn of waarom pas op startzondag?

De beweging die we met elkaar willen gaan maken is bedoeld om jullie de mogelijkheid te bieden actief aan de pilot deel te nemen. Maar waaraan gaan jullie dan deelnemen? En waar gaat die pilot eigenlijk over? De pilot die we nu aan het uitwerken zijn, is bijna klaar voor publicatie. Binnenkort laten we jullie daar wat meer over weten, onder andere over het prachtige thema voor de pilot, dat samen met enkele gemeenteleden is gekozen. Uit de analyse is onder meer naar voren gekomen dat aan ontmoetingen en geloofsontwikkeling behoefte is. Ook kerkdiensten en kerk naar buiten zijn onderwerpen die om verdere uitwerking vragen. De pilot biedt vele mogelijkheden om hier met het gekozen thema invulling aan te geven.

De komende tijd zijn veel gemeenteleden met vakantie of willen thuis genieten van de zomer. Geen goede tijd om met een nieuw project in de Ark-gemeente te starten. Daarom richten we ons op de startzondag om jullie te begeleiden in de beweging die we met elkaar willen gaan realiseren.

Wel gebruiken we met regelmaat de nieuwsbrief voor verdere informatie over de stappen die jullie gaan nemen op startzondag.

Van deze plek wensen we jullie een mooie zomer toe.

Met groet,

namens het begeleidingsteam,