Beleid - Nieuws & Artikelen

Hieronder zie je een overzicht van actuele nieuwsberichten en artikelen gerelateerd aan het onderwerp Beleid. Klik hier voor alle nieuwsberichten en artikelen

Plaatselijke regeling

In de ordinanties voor de Protestantse Kerk in Nederland wordt op diverse plaatsen bepaald, dat de kerkenraad van een gemeente binnen de kaders van de kerkorde zelf zaken mag regelen. In de kerkelijke praktijk wordt hiervoor het begrip ‘plaatselijke regeling’ gebruikt. Alle gemeenten van de Protestantse Kerk in Nederland worden geacht er één te hebben. Dus ook wij hebben zo'n plaatselijke regeling

Privacyverklaring De Ark

In de maatschappij wemelt het van de data en persoonsgegevens. Dat is in onze kerk niet anders. We zitten in commissies, worden genoemd in Rondom De Ark of op de website, er is een ledenregister, Actie Kerkbalans heeft zelfs onze financiële gegevens. Goed dat er wetgeving is die ons verplicht om zorgvuldig met persoonsgegevens om te gaan. Volgens de privacywetgeving zijn wij als kerk verplicht om een verklaring op te stellen waaruit blijkt welke gegevens wij van onze leden hebben, wat we ermee doen en waar we ze bewaren. Die verklaring hebben we gemaakt.

Gebruiksplan De Ark

Eind 2019, begin 2020 werd de wereld getroffen door een gevaarlijk virus dat om drastische gezondheidsmaatregelen vroeg. Vanaf half maart 2020 werden ook in Nederland verregaande maatregelen genomen en werden door de overheid strenge richtlijnen opgesteld die onze vrijheid om voluit kerk te zijn, aan banden legden.

Beleidsplan 2018-2025: Beloftes De Ark

In dit beleidsplan wordt aangegeven waar we ons als Gereformeerde Kerk in Berkel & Rodenrijs en Bergschenhoek de komende jaren op gaan richten. Het beleidsplan is vertaald in beloftes.

We zochten hierbij naar woorden, die betekenis geven aan het geloof. Bezinning, vieren, ontmoeten en verantwoordelijkheid nemen in de samenleving. Deze werden de kernwoorden, die de basis vormden van de beloftes, die we formuleerden. In de essentie gaat het om samen geloven tot dienstbaarheid.