ZWO-commissie zoekt nieuwe leden!

Dit bericht is verlopen op 2024-04-15

Vind je het leuk om mee te denken over de projecten die De Ark samen met de Hervormde gemeente van Berkel en Rodenrijs wereldwijd steunt, meld je dan aan voor de ZWO- (Zending, Werelddiaconaat en Ontwikkelingssamenwerking) commissie!

De afgelopen jaren hebben we via Kerk in Actie het Bethania project in Moldavië ondersteund. Het kindercentrum van Bethania biedt ondersteuning aan kinderen, jongeren en hun families. Daarnaast biedt Bethania maaltijden, sociale activiteiten en persoonlijke verzorging aan ouderen.

Vanaf de zomer gaan we een nieuw project ondersteunen in Bangladesh. Ook dit gaan we doen via Kerk in Actie. Voor meer informatie over de projecten in Bangladesh zie:

Naast de collectes en de vaste vrijwillige bijdrage organiseren we ook acties om geld voor het ZWO-project op te halen. Vorig jaar hadden we een concert in de Dorpskerk en een wijnproeverij met Moldavische wijnen. Dit jaar organiseren wij op 20 april weer een dinertour. Erg leuk is dat we dit allemaal samen doen met de Dorpskerk. Ook doen we mee aan de jaarlijkse Paasgroeten-kaartenactie voor gevangenen. Het is mooi om op deze manier van betekenis te kunnen zijn als kerk, ook voor mensen ver weg.

Laat het ons weten als je geïnteresseerd bent. Ook als je het leuk vindt om een keer mee te helpen met activiteiten of nog vragen hebt. Dit kan via een email naar m.j.langhout@kpnmail.nl of j.zevenbergen@casema.nl

Je kunt ons natuurlijk ook altijd even aanspreken in de kerk.

Namens de ZWO-commissie,

Els Langhout en John Zevenbergen