Gemeenteberaad op 23 mei

In mijn vorige communiqué over de visie op de toekomst van ons als kerk schreef ik jullie dat de kerkenraad een gemeenteberaad aan het voorbereiden is. We dachten toen dat we het gemeenteberaad wel zouden kunnen organiseren na de kerkenraadsvergadering van 21 maart. Misschien was dat een beetje te optimistisch gedacht, we hadden namelijk ook nog de kerkenraadsvergadering van 18 april nodig om alle informatie en scenario’s te overzien en onze gedachten vorm te geven.

Maar nu kan ik jullie dan toch de datum noemen: we nodigen onze gemeenteleden graag uit voor een gemeenteberaad op donderdag 23 mei a.s. om 20.00 uur in De Ark.

In het gemeenteberaad zullen we jullie meerdere scenario’s presenteren, zowel voor nieuwbouw als voor renovatie van De Ark. Naar ons idee zijn dit werkbare en haalbare opties, hoewel elk scenario natuurlijk zo zijn voordelen, maar zeker ook zijn nadelen heeft. We laten het allemaal de revue passeren.

De kerkenraad heeft nog geen keuze gemaakt of (voorgenomen) besluiten genomen. Eerst vinden we het belangrijk dat we de mening van onze gemeenteleden horen. De meningen die we op het gemeenteberaad van jullie meekrijgen, wegen we, leggen we naast onze eigen gedachten en pas daarna komt de besluitvorming.

Binnenkort is er schriftelijke documentatie beschikbaar zodat jullie je kunnen voorbereiden. Die documentatie is te lezen (en te downloaden) op de website. Er zullen ook papieren sets documentatie beschikbaar komen. We laten het jullie weten wanneer dat allemaal klaar is.

Reserveer de datum alvast in je agenda: we horen graag hoe jullie denken over de toekomst van De Ark!

Hartelijke groet,

Roelie Schipperus, scriba