Herdenkingsdienst en bloemlegging op 4 mei 2024

Op 4 mei worden er tijdens de Dodenherdenking in Berkel & Rodenrijs namens de kerken bloemen gelegd bij het Nationale Monument op de algemene begraafplaats aan het Plein 1945-1995 en ook bij het Indië-monument.

De afstand tot de Tweede Wereldoorlog wordt ieder jaar groter, maar bijna iedere Nederlander heeft via overlevering van generatie op generatie te maken met de Tweede Wereldoorlog of andere oorlogen sindsdien.

Voorafgaand aan de bloemlegging zal een door de plaatselijke kerken georganiseerde herdenkingsdienst om 19.00 uur plaatsvinden in de Dorpskerk, Kerksingel 1 in Berkel en Rodenrijs.

In deze dienst met als thema ‘Vrijheid vertelt: opmaat naar 80 jaar vrijheid’ zal de heer Leendert Smit, Geestelijk Verzorger en Ouderenpastor van de Gereformeerde PKN kerk De Ark in Berkel en Rodenrijs voorgaan.

Muzikale medewerking wordt verleend door ‘Happy Voices’, het kerkkoor van Onze Lieve Vrouw Geboortekerk onder leiding van Friso Woudstra. Hij begeleidt ook de samenzang.

Bij de uitgang zal er worden gecollecteerd voor oorlogsslachtoffers.

Afgevaardigden vanuit de deelnemende kerken hebben de dienst voorbereid en zullen deze herdenkingsdienst mee uitvoeren. U wordt hiervoor van harte uitgenodigd.

Aansluitend zal de stoet vanuit de Dorpskerk naar de begraafplaats worden geformeerd. De kerkgangers worden verzocht zich hierbij aan te sluiten.