Kerkbalans 2024: het resultaat

Het resultaat van Actie Kerkbalans 2024 is bekend! Een Actie die in het teken stond van de toekomst van de kerk. Het resultaat van de Actie Kerkbalans 2024 is een bedrag aan toezeggingen van € 145.000. Dit is een daling ten opzichte van vorig jaar van ongeveer 5% en desondanks zijn wij als CvK toch positief over het resultaat van de actie. Een daling hadden wij verwacht gezien we vorig jaar helaas veel overleden gemeenteleden hebben moeten betreuren. Het bedrag dat tot nu toe is opgehaald ligt zelf wat boven het bedrag waar we in de begroting rekening mee hebben gehouden. In deze tijd waarin iedereen te maken heeft met stijgende kosten is het een resultaat dat er mag zijn.

Bijna 100 gemeenteleden hebben hun bijdrage verhoogd. Daartegenover staan dus een relatief hoog aantal overleden en enkele vertrokken gemeenteleden. We zijn tevreden met dit goede resultaat. Het is belangrijk voor het functioneren van De Ark en stelt ons in staat om de kosten van kerk en gebouw te kunnen financieren en andere activiteiten te ontplooien. Maar vooral is het belangrijk om te kunnen blijven doen waar de kerk al eeuwenlang voor staat en een plek te zijn waar we God en elkaar ontmoeten.

Rest mij nog namens het CvK alle vrijwilligers te bedanken die de actie kerkbalans mogelijk gemaakt hebben. Zonder jullie was dit niet gelukt. In het bijzonder gaat onze dank uit naar Johan de Boer, die de coördinatie van alle lopers op zich heeft genomen en Roelof Toering voor de voorbereidende werkzaamheden. Daarnaast veel dank voor Jos Lankhaar en Rick Wesdorp aangezien de voorbereiding van de hele digitaliseringsslag die we dit jaar hebben gemaakt veel extra werk en testwerkzaamheden opleverde. Grote complimenten voor dit huzarenstuk! Eveneens dank aan alle lopers die de enveloppen hebben opgehaald en aan alle andere betrokkenen.

Tot slot willen we u bedanken voor uw bijdrage! Mocht nog niet hebben toegezegd dan kan dit uiteraard als nog.

Namens het College van Kerkrentmeesters,

Wolfert Spijker