Berkel bloeit, vervolg

In de Nieuwsbrief van 16 februari schreven wij een stukje over Berkel Bloeit. Een samenwerking tussen de vijf kerken in Berkel en Rodenrijs. We onderzoeken waarin we verschillend zijn, maar vooral waar overeenkomsten liggen en we elkaar kunnen vinden. Op dit moment inventariseren we activiteiten waarbij we met elkaar zouden kunnen samenwerken.

Dit kerkelijk seizoen willen we met vertegenwoordigers van de vijf kerken onder meer de volgende thema’s bespreken: jeugd, kerk naar buiten, diaconie, Kerst en zomeractiviteiten.

Eén van de afspraken die wij hebben gemaakt is dat wij activiteiten die zich hiervoor lenen, zullen delen via onze nieuwsbrieven en / of kerkbladen.
Zie de onderstaande uitnodiging vanuit de Wijnstokgemeente.
Aanmelden kan ik dit geval rechtstreeks bij de Wijnstokgemeente.

Heb je belangstelling om mee te denken over activiteiten en thema’s dan horen we dat graag!

Arjan Hoogerbrugge (tel. 0630084348 / a.j.hoogerbrugge@kpnmail.nl)
Arend de Jong (tel. 0626793396 / jobat@hetnet.nl)

Uitnodiging

Eind maart start er een nieuwe onlinecursus “Parenting for faith” die wordt geleid door een team vanuit de Wijnstokgemeente in Berkel en Rodenrijs.

Heb jij altijd al meer willen leren over hoe je je kinderen (basisschoolleeftijd) wil helpen om een levendig geloof te krijgen met Jezus? En hoe kan je je kids in je eigen geloofsleven meenemen? Dit zijn onderwerpen die tijdens deze training aan bod komen. De avonden worden gestart met een filmpje en aansluitend wordt er in groepjes doorgepraat. Uit ervaring weten we dat het leuk en inspirerend is om met andere ouders hierover in gesprek te gaan.

Praktische info:

• Onlinecursus, zodat er geen oppas geregeld hoeft te worden.
  • 8 woensdag avonden van 20.00-21.30 uur.
  • 27 maart, 17 april, 15 mei en 5 juni;
    de vier laatste avonden worden na de zomervakantie gepland.
  • Zie ook: https://www.parentingforfaith.brf.org.uk/
  • Tijdens de cursus wordt er Nederlands gesproken en de Engelstalige filmpjes zijn ondertiteld in het Nederlands.
  • Heb je vragen of wil je je opgeven? Stuur dan een mailtje naar Mourien.vanderwal@wijnstokgemeente.nl
  • Opgeven kan tot 20 maart 2024.
  • Er zijn geen kosten aan verbonden.

Rodenrijseweg 295  |  2651 BS  Berkel en Rodenrijs  |  tel: 010-5190444 / 06-81702840  |  www.wijnstokgemeente.nl