De financiën van het afgelopen jaar

De kerkenraad heeft in de laatste vergadering naar de cijfers gekeken. De jaarrekeningen over 2022 van het CvK (dat is de jaarrekening van de kerk) en van de Diaconie/ZWO zijn besproken en de kerkenraadsleden hebben hun vragen kunnen stellen.

Beide jaarrekeningen zijn inmiddels gecontroleerd door een onafhankelijke kascontrolecommissie. De kascontrolecommissie heeft geconstateerd dat beide jaarrekeningen “een getrouw beeld geven van de financiële zaken” en dat er geen onregelmatigheden of “rare dingen” zijn gevonden. De kerkenraad heeft die conclusie in dank aanvaard. De kerkenraad heeft de beide jaarrekeningen vastgesteld. Dat gebeurde onder voorbehoud, want ook jullie als gemeenteleden hebben er iets over te zeggen. Pas daarna zijn de jaarrekeningen definitief vastgesteld.

De jaarrekeningen 2022 van CvK en van Diaconie/ZWO zijn op het besloten gedeelte van de website opgenomen waarvoor u eerst moet inloggen. De stukken worden ook in de komende Rondom De Ark gepubliceerd.

We nodigen alle gemeenteleden uit deze jaarrekeningen te bekijken. Hebben jullie er iets op aan te merken of is niet alles je duidelijk? Vragen kun je stellen aan Jos Lankhaar (over de jaarrekening CvK) of aan Bertine de Bruijn (over de jaarrekening van Diaconie/ZWO). Wij zijn bereikbaar via:

penningmeester@kerk-de-ark.nl (Jos)

diaconie@kerk-de-ark.nl (Bertine)

Vragen of opmerkingen mailen kan tot en met woensdag 31 mei. Jos en Bertine zullen er alles aan doen om snel antwoord of uitleg te geven.

Hartelijke groet,

Jos Lankhaar