Viering Avondmaal op zondag 28 februari

Dit bericht is verlopen op 2021-02-28

Het is inmiddels ruim een jaar geleden dat we als gemeente samen in De Ark een dienst van Schrift en Tafel konden vieren. Als diaconie hebben we hier regelmatig even bij stil gestaan en overwogen wat te doen. We merken bij onszelf dat, nu de beperkingen langer duren, de behoefte en wens om het Avondmaal te vieren toe neemt. Niet bij ieder is de behoefte even uitgesproken, maar als diakenen samen kiezen we ervoor om de geplande viering op zondag 28 februari door te laten gaan. Voor iedereen en speciaal voor wie de behoefte tot vieren voelt.

Ook al weten we nog niet precies welke beperkingen er eind februari vanwege Corona zullen gelden, het is al wel duidelijk dat de viering een andere vorm zal hebben dan we gewend zijn. Met iedereen samen komen in de kerk zal immers nog niet aan de orde zijn. We vieren dus op een aangepaste manier, maar met bekende woorden, symbolen en herkenbare handelingen.

In het vieren vinden we de verbinding belangrijk. Niet alleen de verbinding via beeld en geluid, maar ook in het samen ontvangen van brood en wijn. We nodigen u/je daarom van harte uit om u/je vooraf aan te melden als u/je mee wilt vieren, zodat we in de dagen voorafgaand brood en wijn (of druivensap) thuis bij u/je kunnen langs brengen.

We hopen er zo samen met ds. Hedda Klip een mooie, bijzondere viering van te maken. Een viering waarin we gedenken dat Hij heeft geleefd, geleden en is gestorven tot vergeving van al wat ons van God scheidt. Vieren dat Hij is opgestaan uit de dood. Een viering waardoor we ons hernieuwd verbonden weten met God en elkaar, waarin we voorproef ervaren op de komende vrede, gerechtigheid en liefde in Zijn rijk. Een viering waarin we daarvoor kunnen danken.

Meld u/je, liefst voor 13 februari, aan voor de Avondmaalsviering op 28 februari door naam, adres en het aantal personen door te geven aan diaconie@kerk-de-ark.nl of via telefoon 010-5115168. U/Je kan daarbij ook de voorkeur voor wijn of druivensap doorgeven.