Tienercatechese en jeugdkerk wordt Church4you

Dit bericht is verlopen op 2017-12-13

Vanaf dit jaar gaan de tienercatechese en de jeugdkerk op in Church4you. We gaan twee keer per maand een bijeenkomst organiseren voor jongeren in de leeftijd van 12-16. Op de tweede zondag van de maand, tijdens de kerkdienst. De vierde zondag van de maand zal dat, in principe, zijn van 11.30-12.30, maar dat kan i.v.m. het onderwerp ook een keer een ander moment zijn. Beide bijeenkomsten vinden plaats in De Ark, tenzij anders aangegeven. Onderstaande mensen, deels afkomstig uit het catechesewerk, deels uit de jeugdkerk en deels nieuw zullen in wisselende combinaties Church4you organiseren.

Hieronder staan een aantal Q and A’s over de veranderingen.

Verder willen we u nog wijzen op de “Honkbewoners”, een paar oudere jongeren uit de GJV-rangen, die ook het komend jaar voor deze doelgroep sociale activiteiten zullen organiseren. Zo is er waarschijnlijk op 24 november een ‘Night at the Ark’, er komt nog een activiteit half december en vanaf januari organiseren zij een activiteit op elke laatste vrijdag van de maand. Meer informatie volgt via de (sociale) Arkmedia.

Het Church4You team heeft er veel zin in om komend seizoen met de tieners in gesprek te gaan over het geloof, de Bijbel en wat hen en ons raakt.

By the way – de eerste Church4you is op zondag 29 oktober om 11.30 uur in De Ark.

Met vriendelijke groet

Therese van Rossum, Lisette Berghout, Peter van Dam,

Regina Davelaar, Arjan Hoogerbrugge, Corien Hoogerbrugge

Jan Willen van den Beukel, Wim Joosse, Erik van der Sloot en

Adriaan Zeillemaker

Q and A’s

-Moet ik nu vaker naar de kerk?

Wij denken van niet. Voorheen deden veel tieners twee blokken catechese, dus 12 keer. Vanwege vakanties zijn er per jaar waarschijnlijk maar 8/9 “vierde” zondagen. Het aantal “tweede” zondagen verandert niet.

-Waarom zijn er geen bijeenkomsten op doordeweekse dagen?

Omdat veel tieners dan niet kunnen vanwege sport of huiswerk.

-Waarom zijn niet alle bijeenkomsten tijdens de kerkdienst?

Dat komt deels door een gebrek aan zalen in de Ark. Op de tweede zondag is er geen nevendienst voor de groepen 6-8; dan is er dus wel een zaal beschikbaar. Dit geeft ons tevens de mogelijkheid om eens een keer iets anders te doen (gemeenteleden uitnodigen, een bezoek aan iemand brengen).

-Wat gaan we doen?

Allerlei onderwerpen die iets te maken hebben met geloof, Bijbel of kerk. We hebben elke keer een ander koppel dat de bijeenkomst voorbereidt. Net als eerdere jaren zullen we proberen onderwerpen met verschillende soorten hulpmiddelen en werkvormen te benaderen. Soms actief, soms meer in gesprek of met een spelelement. Als de kinderen onderwerpen hebben die ze graag aan de orde willen stellen, laat ze het ons melden.

-Hoeveel kinderen komen er?

We hopen elke keer rond de 15 kinderen te mogen begroeten. Alle kinderen in de leeftijd van 12–16 krijgen een uitnodiging. Via de appgroep en facebookgroep van de Ark wordt uw kind verder geïnformeerd. Hebben we het telefoonnummer van uw kind al?

-Is er ook iets te eten en te drinken tijdens de Church4you?

Ja, we zullen zorgen dat er tijdens de Church4you eten en drinken is voor de tieners. Het kan zijn dat we daarvoor een beroep op u doen om bij toerbeurt iets mee te nemen.

- Data en tijden Church4you in De Ark in 2017:

Zondag 29 oktober om 11:30

Zondag 12 november om 10:00