Het resultaat van de Actie Kerkbalans 2023

Dit bericht is verlopen op 2023-05-16

Geef vandaag voor de kerk van morgen

Kerkbalans 2023: het resultaat

Het resultaat van Actie Kerkbalans 2023 is bekend! Een Actie die in het teken stond van de toekomst van de kerk. Het resultaat van de Aktie Kerkbalans 2023 is een bedrag aan toezeggingen van € 153.000. Dit is een daling ten opzichte van vorig jaar van ongeveer 4% en hoewel dat natuurlijk nooit fijn is, zijn wij als CvK toch positief over het resultaat van de actie. Met een daling werd rekening gehouden en is ook in de begroting ingecalculeerd. In deze tijd waarin iedereen te maken heeft met stijgende kosten vinden wij het een resultaat dat er mag zijn. Voor ZWO/zending is een bedrag toegezegd van €18.600. Dit bedrag is iets lager dan vorig jaar, maar scheelt niet veel.

Maar liefst 112 gemeenteleden hebben hun bijdrage verhoogd ondanks in deze financieel dure tijden. Daartegenover staan maar een beperkt aantal verlagingen en een aantal overleden of vertrokken gemeenteleden. We zijn tevreden met dit goede resultaat. Het is ontzettend belangrijk voor het functioneren van De Ark. Dit stelt ons in staat om een dominee te kunnen beroepen, verder te gaan met het ELGB traject en andere activiteiten te ontplooien. Maar vooral is het belangrijk om te kunnen blijven doen waar de kerk al eeuwenlang voor staat en een plek te zijn waar we God en elkaar ontmoeten.

Rest mij nog namens het CvK alle vrijwilligers te bedanken die de actie kerkbalans mogelijk gemaakt hebben. Zonder jullie was dit niet gelukt. In het bijzonder gaat onze dank uit naar Johan de Boer, die de coördinatie van alle lopers op zich heeft genomen en Jos Lankhaar en Rik Wesdorp voor het voorbereiden en verwerken van alle formulieren. Eveneens grote dank aan alle lopers die de enveloppen hebben opgehaald en aan alle andere betrokkenen.

Tot slot willen we u bedanken voor uw bijdrage! Mocht u nog niet hebben toegezegd dan kan dit uiteraard alsnog.

Namens het College van Kerkrentmeesters,

Wolfert Spijker