In Touch vrouwenochtend met Eline van den Beukel

mrt
dinsdag 12 maart 2024 - 09:30

Hervormde kerk,Kerkstraat 1, Bergschenhoek

Het thema waar Eline over gaat spreken is: Lofprijzing en Aanbidding, met als ondertitel: waar het hart vol van is....
Toelichting thema: God zegt door de mond van Jesaja heen: Ik troon op de lofzang van mijn volk. We zingen lofliederen voor God in de kerk en misschien soms ook wel eens thuis om God te eren. Aan de hand van verschillende bijbelverhalen staan we deze ochtend stil bij het belang van lofprijzing en welke verschillende aspecten van lofprijzing uit de bijbelverhalen naar voren komen. We zullen leren dat aanbidding zeker niet is voorbehouden aan muzikale mensen. Wat is aanbidding eigenlijk, wie worden ertoe opgeroepen, waar moeten we aanbidden, en als we God aanbidden, hoe doen dat dan?
Een bijbeltekst bij dit thema: Psalm 150: 'Alles wat adem heeft love de Heere'.

Verdere informatie

Contact informatie