Een Levende Gemeente Beweegt

We hebben 19 aanmeldingen ontvangen van gemeenteleden die activiteiten willen gaan organiseren voor de ELGB-pilot met het thema “Armoede en hongersnood, ver weg en dichtbij”. Een mooi begin. Jullie hebben de afgelopen weken 217 stickers geplakt om jullie keuzes kenbaar te maken welke activiteiten jullie belangrijk vinden. Geweldig!!

Het onderstaande overzicht laat het resultaat hiervan zien :

Activiteit nummer

Aantal geplakte stickers in de stand

Aantal digitale stickers

30

Eind totaal

217

Het aantal stickers bij een activiteit geeft aan hoeveel mensen hiervoor kiezen. Dat hebben we vertaald naar een rangorde. Zoals je kunt zien zijn er verschillende onderwerpen die een plaats in de rangorde delen (er staan bijvoorbeeld drie activiteiten op de vierde plaats).

De voorkeuren laten een goede spreiding over de vier onderwerpen zien waarbij per onderwerp verschillen zijn waar te nemen. Activiteiten bij Gemeentezijn en Kerkdiensten hebben een lichte voorkeur, terwijl ‘hulp buiten ons land’ de minste stickers heeft gekregen. Bijzonder is wel dat voor ‘kerkdienst andere stijl’ op de 3e plek zich niemand heeft aangemeld om deze activiteit te willen organiseren. Als je van plan was je hiervoor aan te melden: het kan nog steeds!!

Afgelopen maandag hebben we naar de taakverdeling van het begeleidingsteam ten behoeve van de activiteiten gekeken en hierover afspraken gemaakt. Als eerste gaan we de 19 aangemelde coördinatoren benaderen zodat zij met het opstarten van de activiteiten kunnen beginnen. Omdat zich niet voor elke activiteit een coördinator heeft gemeld, kijken we naar de mogelijkheid activiteiten te combineren.

Om de start en de uitvoering van de activiteiten goed te laten verlopen hebben we afspraken gemaakt over doelstelling, kaders, financiën, communicatie en evaluatiemomenten e.d.

We zoeken, zoals eerder gemeld, nog één nieuw teamlid om het ELGB-team compleet te maken. Heb je interesse om mee te werken aan de Ark-gemeente van de toekomst, dan ben je van harte welkom. Je aanmelding wordt tegemoet gezien door Johan Scherpenisse.

Met groet,

namens het begeleidingsteam,