Paasgroetenactie 2024

Dit bericht is verlopen op 2024-03-31

Vanuit de Protestantse Kerk in Nederland sturen gemeenteleden ook dit jaar Paasgroetenkaarten aan gedetineerden in Nederland en aan Nederlanders in buitenlandse gevangenissen. De afbeelding op de kaart is gemaakt door een gedetineerde vrouw in Zwolle. Ze beeldt daarmee uit dat Jezus’ opstanding de weg opent vanuit het donker naar het licht.

Ook onze gemeente doet mee aan de Paasgroetenactie. Op zondag 4 en 11 februari delen wij de kaarten uit. U kunt ze mee naar huis nemen en er een groet opschrijven. Uiterlijk 18 februari kan u de kaarten weer inleveren in een doos in de hal van de Ark.

Voor gedetineerden is het bemoedigend als ze een kaart ontvangen, zeker als daar ook iets persoonlijks op staat. Ook al weet u niet precies wie deze kaart ontvangt, u mag ervan overtuigd zijn dat een bemoedigende groet hen erg goed doet. Het is altijd weer een feestelijke gebeurtenis als de kaarten in de kerkdienst rond Pasen in de gevangenissen worden uitgedeeld.

Meer informatie over de Paasgroetenactie is te vinden op protestantsekerk.nl/paasgroetenactie. We hopen dat velen van u paasgroeten zullen sturen! Hartelijk dank!

De ZWO-commissie