Vooral nu samen kerk zijn!

Dit bericht is verlopen op 2020-06-23

Nu al een aantal weken de kerkdiensten alleen digitaal te volgen zijn ga ik het samen zijn steeds meer missen. De kerkdienst, het koffiedrinken enz.

Op zondagmorgen volg ik om 10:00 het ochtendgebed met het idee dat ik dat niet alleen doe. Afgelopen zondag gaf mij het bidden van het Onze Vader mij een bijzonder gevoel. Het gebed deed ik samen met onze gemeente. Toch blijft het gemis van het samen zijn.

Naar aanleiding van het bovenstaande heb ik meerdere vragen:

• Leeft het gemis ook bij anderen?
  • Kunnen wij via online platforms (teams / skype) elkaar ontmoeten?
    • Weet iemand hoe je dit het beste met groepen kan organiseren?
  • Zijn er ideeën op welke manier wij het samenzijn kunnen vormgeven?
    • Bijvoorbeeld per week een aantal personen aan het woord laten om iets over zichzelf te vertellen.
  • Enz.

Wellicht geeft de nieuwe manier van samenzijn juist kansen om met anderen om een andere manier te leren kennen.

Graag via beeld@kerk-de-ark.nl  uw/jouw reactie, vervolgens willen wij gaan kijken hoe we dit verder vorm gaan geven.

Met vriendelijke groet,
Erik Crielaard