Wat gaan we de komende tijd doen?

De afgelopen weken hebben Evelyn en Tijmen jullie op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen bij het begeleidingsteam. Ik heb de wekelijkse informatie tijdens mijn afwezigheid met veel plezier gelezen. Dank Evelyn en Tijmen!

Afgelopen woensdagavond hebben we de tweede gemeenteavond met elkaar besproken. Jullie gaven aan dat er behoefte is aan vernieuwing en nieuw elan. Het was een inspirerende avond waar jullie je ook kwetsbaar durfden op te stellen. In kleine groepen zijn diverse thema’s besproken en jullie gaven veel suggesties over kerkdiensten, kerk naar buiten, gemeentezijn en geloofsontwikkeling. Enkelen van jullie hebben zich inmiddels aangemeld om mee te denken in de beweging naar vernieuwing. Onze conclusie was dan ook, zeker na veel positieve reacties van jullie, dat we kunnen terugkijken op een geslaagde avond.

Wat we heel erg jammer vonden was dat er, zowel op de eerste als tweede avond,  nauwelijks jongeren aanwezig waren. Dat vinden we zorgelijk. Wat de oorzaak is weten we niet precies. De komende tijd willen we de jongeren actief benaderen om te ontdekken hoe zij de toekomst van onze Ark-gemeente zien.

Het vertrekpunt voor de komende periode is de 2 gemeenteavonden. We willen starten met enkele pilots, met de bedoeling de beweging verder in gang te zetten en met elkaar veranderingen mogelijk te maken.

Voor het meedenken over de komende pilots hebben zich enkele gemeenteleden gemeld. De komende weken benaderen we nog enkele gemeenteleden om een bredere groep te krijgen die nadenkt over hoe de pilots in het ELGB-proces er uit kunnen gaan zien. De pilots moeten de beweging  gaan ondersteunen die we als Ark-gemeente willen gaan maken. De suggesties die jullie in de bijeenkomst hebben gegeven kunnen daar deel van uitmaken.

In een volgende nieuwbrief nemen we jullie mee hoe we de pilots vorm willen geven.

Met groet,

namens het begeleidingsteam,